Weer thuis - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Job Laan - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Job Laan - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Job v.d. Laan

Blijf op de hoogte en volg Job

28 Augustus 2005 | Nederland, Veghel

Dag 20: vervolg

Avignon is een prachtige stad, maar heel erg toeristisch en blijkbaar vooral geliefd bij gezinnen met kleine kinderen. Bovendien waait het er continu gigantisch (zal wel komen doordat het in het Rhônedal ligt), zo erg dat je er 's avonds hoofdpijn van hebt.

Al met al valt de stad me toch een beetje tegen, misschien had ik er iets te hoge verwachtingen van.

's Avonds in het hostel bleek dat ik mijn kamer deelde met een Chinees, Xiang. Hij studeerde al 3 jaar in Frankrijk en probeerde nu Engels te leren. Dit resulteerde in een gesprek dat bestond uit een mengeling van Frans en Engels, waarbij mijn Frans niet zo belabberd bleek als ik dacht, maar toch ruim onvoldoende om een fatsoenlijk gesprek te kunnen voeren.

Dag 21: De cirkel is rond

Met de TGV ben je in 2 uur en 30 minuten van Avignon in hartje Parijs. Dar had ik vlug een hostel gevonden, waarna ik maar weer door de stad ben gaan lopen.

Het weer was een beetje regenachtig en af en toe vielen er een paar druppels, maar toch heb ik weer een hele wandeling gemaakt. Uiteindelijk kwam ik zelfs weer langs het Louvre, waardoor de cirkel rond was, dat is tenslotte ook de plaats waar mijn reis was begonnen.

In het hostel 's avonds nog een leuke verrassing, Alys, de Canadese die in Nice in dezelfde kamer sliep, bleek in hetzelfde hostel te slapen. Ik deelde een kamer met twee Spanjaarden, die in het Engels niet verder kwamen dan hello, yes en thanks, en verder ook niets spraken dan Spaans, daaraan was dus niet veel te beleven.

Dag 22: Thuisreis

De laatste dag; bijtijds met de trein uit Parijs vertrokken, vervolgens net de trein in Lille gemist, zodat ik daar een uur op het station mocht rondhangen, in Antwerpen gegeten en daardoor ook weer een trein gemist.

In de trein van Dordrecht naar Eindhoven was, terwijl ik even naar de WC was, een conducteur mijn tas beginnen te onderzoeken, die angst voor tassen begint wel erg overdreven te worden. Welke terrorist wil tenslotte de trein van Dordrecht naar Eindhoven opblazen!?

Uiteindelijk miste ik in Eindhoven op 2 minuten de bus, waardoor ik weer een half uur langer mocht wachten en ook nog eens met de boemelbus 157 moest, en uiteindelijk was ik dus rond 19.00 uur thuis, na deze geweldige reis!

  • 28 Augustus 2005 - 18:59

    Heleen:

    Ik heb genoten van je reisverslagen Job, bedankt en veel succes met werken dat zal een afknapper zijn na al die vrijheid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veghel

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2007

Stad van oorlog

21 Augustus 2006

Lietuvo

17 Augustus 2006

Latvija

14 Augustus 2006

Estland

29 Mei 2006

Slovenija
Job
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 21230

Voorgaande reizen:

16 Mei 2010 - 06 Juni 2010

Polen/Oekraine

03 Augustus 2005 - 24 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: