Estland - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Job Laan - WaarBenJij.nu Estland - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Job Laan - WaarBenJij.nu

Estland

Door: Job v.d. Laan

Blijf op de hoogte en volg Job

14 Augustus 2006 | Estland, Tallinn

Dag 1 (12 aug 2006): Frankfurt am Main

Vroeg (8.15) in de trein gestapt om naar Frankfurt te gaan. Daar aangekomen had ik vlug een hostel gevonden, 100 meter van het station. Dat was een voordeel, omdat ik ook morgen weer vroeg een trein moet hebben naar het vliegveld... de wijk waarin het hostel ligt is waarschijnlijk niet de beste, want ongeveer 1 op 2 gebouwen is een sexshop...

Frankfurt wordt Mainhattan genoemd vanwege de vele wolkenkrabbers, maar achter die skyline blijkt een historische oude stad te liggen, met zelfs Romeinse resten. Ook de museumsufer aan de Main is mooi, met vandaag een grote en gigantisch drukke rommelmarkt.

`s Avonds in de bar van het hostel gezeten... Frankfurt blijkt voor de overzeese reizigers over het algemeen de plaats waarvandaan de terugreis begint. Een Chileense gitarist hield de sfeer er goed in en omdat het zo gezellig was ging ik veel te laat slapen...

Dag 2 (13 aug): Tallinn

Ik moest namelijk om 6.30 uur weer op om de trein naar het vliegveld te halen. Grote rijen om in te checken, maar bij Estonian Air stond niemand... wel twee keer door een controle gemoeten, waarbij ik een keer zelfs mijn schoenen moest uittrekken...

In Tallinn aangekomen bleek het te regenen. Met de bus naar de stad, waarbij ik maar uitstapte toen de chauffeur ´city centre´ riep. Ik was niet de enige die niet wist waar hij naar toe moest, samen met een Amerikaan en 4 Engelsen hebben we uiteindelijk de oude stad gevonden... Snel een hostel gevonden, een school die in de zomer wordt gebruikt als hostel...

Tallinn is een mooie stad, maar door het slechte weer besloot ik uiteindelijk de rest van de middag maar in het museum over de bezetting van Estland door de Sovjet-Unie (1940-41), Duitsland (1941-1944) en weer de Sovjet-Unie (1944-1989) door te brengen. ´s Avonds was ik zo moe dat ik maar bijtijds ben gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2007

Stad van oorlog

21 Augustus 2006

Lietuvo

17 Augustus 2006

Latvija

14 Augustus 2006

Estland

29 Mei 2006

Slovenija
Job
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 21228

Voorgaande reizen:

16 Mei 2010 - 06 Juni 2010

Polen/Oekraine

03 Augustus 2005 - 24 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: