De Franse pausen - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Job Laan - WaarBenJij.nu De Franse pausen - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Job Laan - WaarBenJij.nu

De Franse pausen

Door: Job v.d. Laan

Blijf op de hoogte en volg Job

22 Augustus 2005 | Frankrijk, Avignon

Dag 17: vervolg

Ik ben blij dat ik ben teruggegaan naar Nice om hier een paar nachten te blijven. Het hostel is hartstikke gezellig, en mijn kamergenoten zijn dat ook allemaal.

Er is een tuin bij het hostel waar iedereen die daar zin in heeft `s avonds samenkomt en na 22.00 uur, als de tuin wordt "ontruimd", samen de stad in gaat. Al mijn kamergenoten doen dit ook en we zijn naar een Ierse pub geweest waar een live-band speelde.

En voor de tweede keer deze reis ben ik een landgenoot tegengekomen in een hostel, Cindy, die ook alleen reist (wat zeer uitzonderlijk is, want je ontmoet nauwelijks Europeanen die alleen reizen).

Als de pub sluit, gaat iedereen naar het strand, waar altijd wel een paar gekken rondlopen die een nachtelijke duik nemen. Dat kan wat de temperatuur betreft makkelijk, alleen krijgen de meeste mensen dit idee spontaan als ze op het strand komen en hebben ze geen zwemkleding bij zich, wat voor komische taferelen zorgt (een Engels meisje was bijvoorbeeld haar BH kwijtgeraakt).

Dag 18: The rich and famous

Vandaag naar Monaco geweest. De wisseling van de wacht en het graf van Grace Kelly zijn wel leuk, maar het gaat toch vooral om het aangapen nvan de rijkdom.

Toen ik terugkwam in het hostel bleek het plan te bestaan om met de hele kamer uit eten te gaan. Greg (de Canadees) was vertrokken, maar Luke (een Amerikaan) was in zijn plaats gekomen. Hij heeft familie in Lunteren (of all places) waar hij half september naar toegaat en hij zou me mailen om een keer een biertje te gaan drinken.

In de Ierse pub waren geweldige burgers te krijgen en we hebben flink lol gehad. Amber (de Australische) had haar eerste werkdag in een bar, dus zijn we het haar daar maar even moeilijk gaan maken.

Daarna weer teruggegaan naar de pub en later naar het strand.

Dag 19: La pluie

Het hoosde vanochtend. Eigenlijk was ik van plan nog een nacht te blijven om Cannes te bezoeken, maar het leek er niet op dat het vlug zou stoppen met regenen en ook het weerbericht voorspelde niet veel goeds, dus ben ik na het ontbijt maar naar het station gerend, dat gelukkig om de hoek zat, en op de trein naar Marseille gestapt en van daaruit naar Avignon gegaan.

Eerst nog mailadressen uitgewisseld met mijn kamergenoten. Luke heeft familie in Lunteren (of all places) waar hij half september naar toegaat en hij zou me mailen om een keer een biertje te gaan drinken.
Bovendien ben ik van plan om in de herfst nog een paar dagen naar Londen te gaan, om de stad te bekijken en een aantal mensen die ik tijdens mijn reis heb ontmoet te gaan zien, waaronder Bill (de Braziliaan die eigenlijk Guillerme heet maar Engelstaligen kunnen dat niet uitspreken) en Carmen, die allebei in Londen hun Europese basis hebben.

Het weer in Avignon was ook niet echt geweldig, maar het was tenminste droog...

Ik ben de brug opgegaan (die van het liedje, ja...) en 's avonds met 2 Duitsers en 2 Letse meisjes iets gaan drinken.

Dag 20: Les Papes

Het weer is nog steeds niet echt denderend, maar ik heb vanochtend in het Palais des Papes gelopen, waar de Pausen uit de 14e eeuw hun residentie hadden.

De planning is nu om morgen naar Parijs te gaan en daar nog één overnachting te nemen, alvorens af te reizen naar huis...

  • 22 Augustus 2005 - 12:25

    Yvanka:

    Ziet er leuk uit allemaal hoor..En je hebt inderdaad erg veel mensen leren kennen, het lijkt er bijna op dat je een wereldreis moet gaan maken wil je ze allemaal op kunnen zoeken!!

    Groetjes

  • 22 Augustus 2005 - 13:46

    Dick:

    Drie weken is snel voorbij als je het op deze wijze doet.
    Volgens mij een grandioze ervaring, geniet nog maar van Parijs. Een Ierse pub met australische bediening en dat in la dolce France, daar begrijpen die Fransen geen snars van natuurlijk.
    Jammer dat er geen foto's zijn.
    Met groet en fijne laatste dagen gewenst.

  • 24 Augustus 2005 - 11:03

    Helma:

    Job,
    Welkom thuis en bedankt voor je leuke reis verslagen. Nu nog een paar dagen en dat gaat het echte leven beginnen in ieder geval succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Avignon

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2007

Stad van oorlog

21 Augustus 2006

Lietuvo

17 Augustus 2006

Latvija

14 Augustus 2006

Estland

29 Mei 2006

Slovenija
Job
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 21231

Voorgaande reizen:

16 Mei 2010 - 06 Juni 2010

Polen/Oekraine

03 Augustus 2005 - 24 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: