Wachten op de boot - Reisverslag uit Igoumenitsa, Griekenland van Job Laan - WaarBenJij.nu Wachten op de boot - Reisverslag uit Igoumenitsa, Griekenland van Job Laan - WaarBenJij.nu

Wachten op de boot

Door: Job v.d. Laan

Blijf op de hoogte en volg Job

11 Augustus 2005 | Griekenland, Igoumenitsa

Dag 7: vervolg

Het viel toch niet tegen in Kalambaka. Panathinaikos moest namelijk voor de Champions League voetballen, dus overal stonden grote schermen.
De Grieken waren niet al te blij na afloop (ze hebben 3-1 verloren van Krakau), maar dat mocht de pret niet drukken.

Dag 8: Meteora

Maar weer eens vroeg op: om 9.00 met de bus naar Meteora.
Het is echt een indrukwekkende ervaring, al die kale rotsen met kloosters erop en erin gebouwd. Helaas zijn de kloosters wel helemaal vercommercialiseerd.

Eerst naar het bovenste klooster geweest (megalo Meteora), en toen teruggelopen naar beneden over de weg. Ik kwam toen nog twee kloosters tegen en vervolgens liep er volgens de kaart een wandelpad via twee andere kloosters naar Kalambaka, en inderdaad arriveerde ik in Kalambaka, maar die kloosters heb ik, als ik ze al gezien heb, alleen van grote afstand gezien....

http://www.kalampaka.com/en/meteora/index.asp voor meer over meteora.

Het dorp is 's avonds, ook als er geen voetbal is, best gezellig, maar omdat er vooral Grieken zitten en gezinnen met kleine kinderen, toch maar een keer vroeg naar bed.

Dag 9: Met de bus

Ondanks dat ik InterRAIL heb, vandaag toch maar gekozen voor de bus, hoewel ik die moest betalen.
De toeslagen voor de treinen in aanmerking genomen, kostte het me echter maar 6 euro meer.
Het bespaarde me echter wel het om 6.00 uur op het station moeten zijn (de bus naar Ioannina ging om 8.50), moeten rennen voor de overstap in Athene (in Ioannina arriveerde ik om 12.00 uur, de bus ging om 13.30) en grote kans om alsnog net de boot te missen in Patras (in Igoumenitsa was ik om 16.00 uur, terwijl de boot naar Ancona om 20.00 uur vertrekt). Bovendien hoefde ik nu maar 5 en een half uur in de bus te zitten, in plaats van 9 uur in de trein.

Ik moet nu dus nog wel een paar uurtjes wachten, maar dat valt wel mee, want de meeste toeristen in dezelfde bus (5 Fransen, 2 Italiaansen, 2 Finsen en een Duits stelletje) gaan naar Bari en hun boot vertrekt pas om 24.00 uur, dus we delen de smart en ik krijg nog het kleinste deel ook....!

• 15 Augustus 2005 - 10:44

Willem:

Het is een hoop gereis (bus/trein ed) daar, of niet? Hoe is het weer daar eigenlijk? En hoe zit dat: een beetje als student overal korting scoren, maar wel lekker in een fancy hotel gaan liggen, haha.

• 16 Augustus 2005 - 10:12

Job:

Het valt wel mee, het reizen. Het voordeel van reizen met bus/trein is dat je veel van de omgeving ziet, en je leert nog eens wat mensen kennen.
    Bovendien heb ik nog geen enkele keer zo'n lange reis gemaakt als jij van Australië naar Nederland...

Het weer hier is Mediterraans: veel zon en warm, zowel in Griekenland als in Italië.

Hoe was het trouwens in Australië? Goed naar je zin gehad? We spreken elkaar snel als ik weer thuis ben...