Kalambaka - Reisverslag uit Kalampáka, Griekenland van Job Laan - WaarBenJij.nu Kalambaka - Reisverslag uit Kalampáka, Griekenland van Job Laan - WaarBenJij.nu

Kalambaka

Door: Job v.d. Laan

Blijf op de hoogte en volg Job

09 Augustus 2005 | Griekenland, Kalampáka

Dag 4: Vervolg

Na mijn laatste bericht bleek ik de kamer in het hostel te delen met 2 Nigerianen die cd's verkopen aan toeristen en (verrassing) 2 Nederlanders, Joep en Frank. Ze waren aan het proberen om liftend van Athene naar Nederland te komen.

Maar in ieder geval, we zijn 's avonds nog maar even de stad ingegaan en het was best gezellig.

Dag 5: Met de "tram"

Vandaag zou ik dan in Athene aankomen. De afstand Patras-Athene is ongeveer 240 km, maar de trein (eigenlijk meer een veredelde tram) deed er maar liefst 4 uur en 30 minuten over.
Vandaag trouwens wel een keer geluk, ik had het laatste (dure) bed in het mooist gelegen hostel van Athene, vlak onder de Akropolis. Die deelde ik met twee Japanners die nauwelijks Engels spraken, en een Koreaans meisje dat dat wel deed, maar die de volgende ochtend om 7.00 uur op het vliegveld moest zijn.
Ik heb nog net tijd gehad om het Archeologisch museum en het Olympisch stadion van 1896 te bezoeken.

Dag 6: Akropolis

Ik lach me helemaal kapot bij de bezienswaardigheden hier. Vandaag namelijk de Akropolis (12 euro), oude Agora (8 euro) en de Olimpyon (6 euro) bezocht. Tel daar het archeologisch museum (9 euro) van gisteren bij en je komt op een totaal aan entreegelden van 35 euro. Ik heb echter overal met mijn KUB-kaart gezwaaid en nergens iets hoeven te betalen.
Hier heb je tenminste iets aan de E.U.

Overigens was de Akropolis druk en viel me een beetje tegen, omdaqt alles in de steigers stond, de oude Agora was veel mooier.

Mijn camera heeft trouwens de Akropolis niet overleefd en is alleen nog geschikt voor foto's zonder daglicht, anders worden ze helemaal overbelicht.
Ik heb nu maar een wegwerpcamera gekocht (dus Vincent, verwacht niet al te hoogstaande foto's van Meteora).

's Avonds de stad in geweest met Juniah (ik weet niet of je het zo schrijft), een Japanner die de plaats van de Koreaanse had ingenomen en wel goed Engels kan.

Dag 7:Kalambaka

Een treintoch van 5 uur van Athene naar Kambala, waarvan ik er 3 heb gestaan, en nu ben ik diep in de Griekse binnenlanden. Een aardig stadje, waar ze overigens geen hostel hebben, maar dat vonden ze bij de Tourist Information geen probleem, want "ik kon gewoon onder de blote hemel op de camping slapen", zonder luchtbed en slaapzak.
Nu zit ik van armoede maar in een hotel, waar ik voor 35 euro (slechts 10 meer dan in Athene) een tweepersoonsbed heb, een balkon, toegang tot het zwembad, een eigen badkamer en ontbijt. Ik offer me de komende twee nachten wel op....

Morgen dan naar Meteora (20 minuten met de bus voor 1 euro) en verder zie ik wel. Het is wel een aardig stadje, maar of er 's avonds ook nog iets te doen is?!

Anders doe ik het maar rustig aan en breng de avond door met wat lezen...

  • 09 Augustus 2005 - 14:08

    Anja Van Der Laan:

    Als is al je escapades lees, is het avondje lekker lezen aan het zwembad misschien zo gek nog niet. Tot nu toe klinkt alles goed. Zijn zeer benieuwd naar de foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Kalampáka

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2007

Stad van oorlog

21 Augustus 2006

Lietuvo

17 Augustus 2006

Latvija

14 Augustus 2006

Estland

29 Mei 2006

Slovenija
Job
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 21235

Voorgaande reizen:

16 Mei 2010 - 06 Juni 2010

Polen/Oekraine

03 Augustus 2005 - 24 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: