Patras - Reisverslag uit Patras, Griekenland van Job Laan - WaarBenJij.nu Patras - Reisverslag uit Patras, Griekenland van Job Laan - WaarBenJij.nu

Patras

Door: Job v.d. Laan

Blijf op de hoogte en volg Job

06 Augustus 2005 | Griekenland, Patras

Mijn eerste bericht vanaf locatie: ik ben nu in Patras en het regent....

Maar te beginnen vanaf het begin:

Dag 1: Overweldigd

Overweldigd was ik toen ik het Louvre uitkwam. Zo'n gigantisch paleis en dan kunst op elke beschikbare centimeter.
Veel te groot ook om in een middag zonder planning vooraf (en die had ik dus niet...) te bezichtigen.
Maar goed: ik heb de Mona Lisa gefotografeerd (met honderden hoofden die ervoor stonden, zo druk was het). Het verhaal van de ogen is trouwens waar, weet ik nu uit ervaring.
Daarna eerst even rondgedoold en vervolgens naar de afdeling met Griekse en Romeinse oudheden, waar het gelukkig een stuk rustiger was.

Vervolgens even in een bankje op een park gezeten, waar een Fransoos, Armand, me aansprak. Gelukkig kende hij een beetje Engels, want mijn Frans is gedaald tot een bedenkelijk niveau....
Maar goed, hij kwam oorspronkelijk uit Nice en kon me dus een aantal goede tips geven, aangezien ik met de nachttrein naar Nice zou gaan.

Rond 20.45 dus ingescheept op station Austerlitz, waar ik een coupe bleek te delen met twee Amerikanen, Michael en Phil, en twee Fransen, die communiceren niet als sterkste punt hadden en de hele reis muziek luisterden (of sliepen).
Michael en Phil bleken ook Nice als eindbestemming te hebben, en we hebben een hele tijd gezellig staan (de bedden waren al opgemaakt en er waren GEEN zitplaatsen) kletsen over van alles en nog wat. Ze waren voor het eerst in Europa en, ondanks dat Parijs pas de eerste stad was die ze bezochten, behoorlijk onder de indruk. Franse nachttreinen slapen prima, trouwens.

Dag 2: Cote d'Azur

Daar waren we dus, om 8.15 in Nice. Na mijn tas te hebben gedumpt, ben ik richting de zee gelopen en ik weet nu hoe de Cote d'Azur aan haar naam komt: de zee is echt blauw.
Na mijn ontbijt heb ik me weer bij Michael en Phil gevoegd, die naar hun hotel waren gegaan, en we hebben de stad in sneltreinvaart bezichtigd. De Russische kathedraal (een tip van Armand) was inderdaad prachtig en, zoals hij had gezegd, helemaal niet toeristisch.

's Middag de trein naar Milaan, die op tijd vertrok vanuit Nice en anderhalf uur te laat aankwam in Milaan Centraal (om 19.30). Toen de metro naar Milaan Porta Garibaldi, waar ik met de nachttrein moest naar Bari. De bagageopslag sloot daar echter al om 20.30, zodat ik nooit naar de stad kon om te eten, en dus heb ik maar een sandwich bij het station gepakt en daarna 2 uur op de trein gewacht.
Milaan viel voor mij dus een beetje tegen, maar ik heb dan ook enkel twee treinstations en twee metrostations gezien.

De nachttrein bleek overigens een autotrein te zijn (dat had ik te danken aan de Belgische spoorwegen, die mij deze optie aanboden toen de nachttrein vanuit Milaan Centraal niet meer te reserveren was. Verder zijn de Belgische spoorwegen overigens beduidend behulpzamer en klantvriendelijker dan de NS, alleen al omdat geen boekingskosten in rekening worden gebracht).

In de autotrein, waar ze nog nooit van Interrail gehoord bleken te hebben en het complete personeel erbij moest komen om mijn kaart te controleren, zat ik in een coupe met een Italiaanse familie (gelukkig geen kleine kinderen) die naar Brindisi ging.

Dag 3: PECH

Inderdaad is pech het beste woord om deze dag te beschrijven en hopelijk heb ik al mijn pech van deze vakantie vandaag al verbruikt. Om 8.00 was ik in Bari, waar om 10.00 al bleek dat de gratis boot was volgeboekt.
Ik heb nog wel 3 fransen (die wonderlijk goed Engels spraken) getroffen die hetzelfde probleem hadden, dus besloten we met zijn vieren naar Brindisi te reizen.
We misten echter net de trein, waardoor we 2 uur moesten wachten op de volgende, die net aankwam toen alles in Brindisi was gesloten i.v.m. de middagrust.
Er was nog wel een boot vrij, die kostte 22,50 + 12 euro voor een dekplaats, die echt een dekplaats was, want je mocht alleen naar binnen voor de toilet.
Het stormde verschrikkelijk bij vertrek, waardoor de boot met 2 uur vertraging vertrok, waardoor we weer de trein van Patras naar Athene misten.

Aan boord was het overigens wel gezellig, flink gelachen met 2 Italiaanse stelletjes ide naar Chalkidiki (of zoiets) op vakantie gingen.

Dag 4: Regen

En nu ben ik in Griekenland en regent het. Patras is trouwens niet veel aan, beter wel dan Brindisi, maar dat zegt niet veel. Morgen om 9.00 uur neem ik dus maar gauw de trein naar Athene.

  • 07 Augustus 2005 - 13:52

    Willem:

    Oi! Herkenbare verhalen, alleen andere lokaties. Doe ze de groeten daar, en safe travelling. Keep it up!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Patras

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Juni 2007

Stad van oorlog

21 Augustus 2006

Lietuvo

17 Augustus 2006

Latvija

14 Augustus 2006

Estland

29 Mei 2006

Slovenija
Job
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 21226

Voorgaande reizen:

16 Mei 2010 - 06 Juni 2010

Polen/Oekraine

03 Augustus 2005 - 24 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: