Overstromingen - Reisverslag uit Krąków, Polen van Job Laan - WaarBenJij.nu Overstromingen - Reisverslag uit Krąków, Polen van Job Laan - WaarBenJij.nu

Overstromingen

Door: Job v.d. Laan

Blijf op de hoogte en volg Job

20 Mei 2010 | Polen, Krąków

17 mei 2010

NAT. Dat is het woord om de eerste dagen te beschrijven. Het regende toen ik wakker werd in de trein (net na de Duits-Poolse grens) en dat deed het nog steeds toen ik met een uur vertraging in Warschau uit de trein stapte. Met wat moeite (verkeerd gelopen) vond ik een hostel en gelukkig bleken ze nog plaats te hebben. Na volledig verregend ingecheckt te hebben, besloot ik toch maar de stad in te gaan en, wonderlijk genoeg, werd het droog. Eigenlijk wilde ik meteen doorreizen naar Krakow, maar de weersverwachting daar was nog slechter. Na de oude stad van Warschau (die eigenlijk niet zo oud is, maar na de oorlog weer helemaal opnieuw is opgebouwd) te hebben bekeken, door naar het museum over de opstand van Warschau van 1944. Het museum bleek een goed (en grimmig) beeld te geven van Warschau tijdens de oorlog, tijdens de opstand en vlak na de oorlog. Tijdens mijn bezoek regende het weer, maar vlak daarna werd het gelukkig weer droog. Prima gegeten (geroosterde eend met appel en rode kool) en daarna een beetje bijtijds naar bed, want in de trein had ik niet zo best geslapen. Morgen toch door naar Krakow.

18 mei 2010

Na een ticket voor de trein te hebben bemachtigd (wat niet meevalt van iemand die niets dan Pools spreekt), in de loop van de ochtend richting Krakow. In Warschau was het droog, maar met dreiging dat het zou gaan regenen, maar eenmaal in Krakow aangekomen, regende het wederom. Daarom ben ik maar vlug naar een hostel gegaan en heb ik verder niet al te veel ondernomen. Ik ontmoette een gemengd gezelschap dat onder leiding van een Australische gids een rondreis maakte en we hebben de avond in een bar doorgebracht.

19 mei 2010

Ook vanochtend weer regen, dus heb ik maar uitgeslapen. Eigenlijk was ik van plan om vandaag naar Auschwitz te gaan, maar vanwege overstromingsgevaar was het park gesloten. In de loop van de ochtend werd het gelukkig droog en ben ik de binnenstad van Krakow gaan bekijken. Het is een goed bewaarde middeleeuwse stad die met heel veel terrasjes (die vandaag allemaal dicht waren). Aan de rivier zag ik waarom er overstromingsgevaar is: het water staat 5 meter boven het kritieke punt, bruggen zijn afgesloten omdat de rivier eroverheen stroomt (in plaats van eronderdoor) en de kades waren volledig overspoeld.

  • 19 Mei 2010 - 20:18

    Dick:

    Pech joh, dat het zo regent en die overstromingen.
    Maar wellicht dat je dan andere leuke dingen kunt doen.
    groet!

  • 21 Mei 2010 - 13:19

    Ruud & Yvanka:

    Van de regen in de drup dus ;-) En hier is het ruim 20 graden dus wij gaan lekker BBQ-en bij papa & Jeannette vanavond.. Hopen dat het snel wat beter weer wordt, zodat je wat meer kanten op kunt.. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Krąków

Polen/Oekraine

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2010

De hoofdstad

29 Mei 2010

Driemaal de stempel van Stalin

25 Mei 2010

Sovjethistorie

22 Mei 2010

De zon

20 Mei 2010

Overstromingen
Job
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 21202

Voorgaande reizen:

16 Mei 2010 - 06 Juni 2010

Polen/Oekraine

03 Augustus 2005 - 24 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: